Vrijdag 1 juli: Budapest

Rond  kwart over 8 uur gingen we vanaf de camping naar Budapest.  Maarten had via internet een ontbijttentje (Gerlóczy)
gevonden. Daar aten we omelet met garnalen, koriander en bosui en een omelet met kaas en deelden we een croissant. We waren nl net klaar met eten toen MBudapestaarten zei dat de crouissants een specialiteit van het huis waren. Tsja.... Ze hadden er overigens ook erg lekkere warme chocomelk.

Na het ontbijt liepen we door naar het centrum voor de stadswandeling. Die stelde niet zoveel voor. De studente die de tour leidde deed dat met veel enthousiasme, maar de tour was verder niet zo interessant.

Toen de tour de brug overging naar het burchtgebied zijn wij afgeslagen. Dat gedeelte van de stad hadden we al behoorlijk uitgeplozen op dag 1.
We lunchten heerlijk bij Tom Yum Thai. (hier lees je meer over dit restaurant)

Als toetje aten we een rozenijsje en daarna gingen we  naar het operagebouw voor de rondleiding van 15.00 uur.

De Engelse tour bleek uit zo'n grote groep te bestaan dat we maar aanhaakten bij de Duitse tour. Het was best, maar het was er snikheet en we hadden inmiddels zere voeten van het lopen en kleffe rugzakrug. We waren dus eigenlijk wel blij toen we weer buiten stonden.

Onze laatste missie van de dag was een bezoek aan de Schezezybaden. Met metro kun je daar prima naar toe. De baden waren erg druk en binnen was het wat benauwd. Het rook er naar pies en het allemaal niet zo schoon. In het wedstrijdbad buiten bleek je alleen met een badmuts te mogen zwemmen en daarnaast kon je kiezen tussen een koud of warm zwembad. Daar hebben we nog even lekker in rondgedobberd. Rond 19.00 uur hadden we het wel gezien (de binnenbaden gingen om half 7 dicht) en gingen we naar buiten.

We wilden vanavond echt Hongaars eten en gingen op advies van onze gids van vanmorgen naar Frici papa. Dat was geen succes (lees hier het hele verhaal)

We hebben erg veel gelopen vandaag en kwamen versleten op de camping aan. We dronken nog even een borreltje en lagen rond 24.00 uur in bed.