Donderdag 7 en vrijdag 8 juli: naar huis

Na een snel ontbijt en het inpakken van de auto reden we om half 9 van de camping weg. Wat een fijne plek was dit! We gingen niet zo snel, want we zijn een paar keer gestopt onderweg. We begonnen met een lekke band. Op de kuilenwegen van de afgelopen dagen zijn we af en toe wat harder met een wiel in een gat geknald. Hoe voorzichtig je ook rijdt, je ontkomt daar bijna niet aan. Ik maakte een scherpe bocht naar een benzinepomp en toen bleek de band plat. Gelukkig op een plek waar we ruimte hadden om de kofferbak leeg te halen en het wiel te verwisselen, dus met een half uurtje oponthoud konden we weer verder. Daarna kwamen we langs een groot bord: Army goods en na de enorme dumpshop van vorig jaar in Frankrijk (waar we een aantal dingen gewoon gelijk hadden moeten kopen) kregen we direct visioenen van een grote winkel met pannen en leuke dingen. Helaas bleek het een winkel te zijn waar ze voornamelijk kleding en schoenen verkochten. Binnen 5 minuten waren we weer buiten. Na nog een koffiestop en een paar plaspauzes kwamen we rond lunchtijd langs een grote Tesco. Daar kon ik mooi nog even snuffelen en wat laatste Slowaakse dingen inslaan. Omdat we nog niet erg opgeschoten waren besloten we daar dan ook maar gelijk een broodje te kopen voor de lunch. Er bleek naast de Tesco een soort Aziatische snackbar te zitten waar het heerlijk rook.

We hebben daar onverwacht heerlijke noodles en gebakken rijst gegeten en hadden er daarna lekker de vaart in tot Praag. Daar was het erg druk en er waren veel wegwerkzaamheden. Daarna waren we het wel een beetje zat. We zijn doorgereden tot net over de Duitse grens en hebben daar overnacht in het prachtig op een heuvel gelegen hotel Augustusberg. Het personeel was uitermate vriendelijk, het avondeten matig en de kamer ok.

Vrijdag ging het allemaal voorspoedig. We hadden een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel, konden lekker doorrijden, lunchten met een uitstekende schnitzel in een kneuterig restaurant in Soest (Duitsland), maakten nog even een pitstop bij een grote Kaufland en waren om 8 uur 's avonds thuis.

Het is altijd weer even wennen aan het idee dat de vakantie weer voorbij is, maar we kunnen terugkijken op 3 heerlijke weken met veel afwisseling, veel lopen, veel chillen met een boek en ook nog eens mooi weer.