Zondag 19 juni: camping Smok

Het ontbijt in dit hotel bleek niet zo groots als ze ons de dag ervoor bij de receptie voorspiegelden. Er was wel veel keus, maar de kwaliteit was niet geweldig.

Rond 10 uur reden we weg naar Krakau. Daar waren we om 13.00 uur. De eerste camping (Camping Smokwaar we gingen kijken viel wat tegen. Boven vond ik het een ongezellig terrein en wilde Maarten niet op het veld dat ik dan eventueel nog wel te doen vond. We besloten om nog op 1 andere camping te gaan kijken en anders toch op deze te gaan staan. De volgende camping was bijna leeg en lag naast een enorm drukke weg. Ik wilde er nog wel gaan staan, maar Maarten wilde er zo snel mogelijk weg. Inmiddels was het 2 uur en hadden we nog steeds  niet gegeten. Tussen de snelwegen was ook niet echt iets leuks te vinden. We belandden om half 3 met berehonger bij een pizzeria vlakbij de eerste camping. We namen heel verstandig samen 1 pizza tonijn. Dat was meer dan genoeg. Het is hier geen enkel probleem om een pizza te delen, Je krijgt sowieso al aparte borden en de pizza op een bord of in een mand geserveerd.

Tijdens het eten legden we ons erbij neer dat we de komende dagen niet op een heel fijne plek staan, maar dat we wel een erg goed gelegen camping hebben. Uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen. We hadden geen keus qua plek en werden op een smalle strook tussen het boven- en benedenveld gezet. Dat was eigenlijk helemaal nog niet zo slecht. We zaten er rustig en hadden nog wat uitzicht ook. Bovendien zaten we niet te dicht op de toch best drukke weg langs de camping.

´s Avonds kwamen er ook nog vuurvliegjes. Tegen die tijd hadden we ons helemaal verzoend met de camping. Het sanitair is prima en in de buurt van de receptie kun je snelle wifi ontvangen.
Na een maaltijd bij een restaurant in de buurt gingen we bijtijds naar bed. We hebben nog even in de tent zitten lezen want rond 9 uur ging het regenen. Die regen is de hele nacht doorgegaan dus het was maar goed dat we de tent geplakt hebben. Daar zat een flinke winkelhaak in. Bij de dichtbij gelegen grote Tesco kochten we tape en daarmee hebben we voor de rest van de vakantie de tent mee gerepareerd.