Woensdag 22 juni: camping Smok

Het was een vroegertje vandaag. Ik was al om 7 uur mijn bed uit. Na een lekkere douche (prima op deze camping) ben ik eerst naar picknicktafels gegaan. Daar heb je prima wifibereik en heb ik alle tips voor Krakau die ik in mijn google maps gezet had op een papieren kaart aangestipt. Dit omdat we in Krakau zelf steeds geen internet hebben en dan dus niets aan mijn tips hebben. Ik had de kaart wel offline gemaakt, maar dan heb je niet je eigengemaakte kaart offline. Dat merkte ik pas in Krakau.


Om 9 uur vertrokken we naar Krakau voor een bezoek aan Schindlers factory. 
Het duurde eindeloos voor we er waren en op de terugweg bleek dat we een nogal omslachtige route hadden gekozen met bussen en trams en zoeken. Het was ook al vroeg 32 graden dus we waren blij toen we er waren.

In het museum was het erg druk. Wij vonden het museum erg interessant, maar er werd erg veel informatie gegeven en het was nog niet zo eenvoudig de lijn van het verhaal mee te pakken. Ook de hard pratende gidsen leidden nogal af bij het lezen van de borden. Een vreemde taal horen en tegelijk een andere vreemde taal lezen is best lastig tenslotte. Ik vond het museum wel erg mooi!
We kwamen pas om half 2 weer buiten. We dronken even wat om uit te rusten en zijn toen met de tram naar de Joodse wijk gegaan. Daar gingen we eerst op zoek naar lunch. We begonnen bij een rijtje restaurants met terrassen waar je nog net niet letterlijk naar binnen gesleurd werd. Daar zijn we hard voorbij gelopen. Later vonden we Starka, een leuk restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.Na het eten liepen we nog even door joodse wijk gelopen, maar het was warm en onze voeten wilden niet meer zo erg meedoen.


Ook over de terugweg deden we ruim een uur. We misten iedere keer net de tram of bus en moesten even zoeken naar haltes. Op de camping schonken we snel een bier en een borrel in en ploften we met onze e-readers in de klapstoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten